Nie jest to działanie bezprecedensowe (podobne trademarki mają lub mieli np. Sony czy Talsorian Games) i dotyczy przede wszystkim użycia słowa w tytułach gier komputerowych, nazwach gadżetów, imprez kulturalnych czy turniejów. Jak głosi szczegółowa rozpiska:
Oprogramowanie gier; oprogramowanie gier wirtualnych; programy gier komputerowych do pobierania; nagrane oprogramowanie gier komputerowych; gry wideo [gry komputerowe] w formie programów komputerowych zapisanych na nośnikach danych; gry wideo nagrane na dysku [oprogramowanie komputerowe]; platformy oprogramowania komputerowego; programy komputerowe do gier wideo i gier komputerowych; programy gier komputerowych do pobrania za pośrednictwem Internetu [oprogramowanie]; pokrowce na smartfony i tablety; ciekłokrystaliczne folie ochronne do smartfonów; podkładki pod myszy komputerowe; okulary przeciwsłoneczne; słuchawki [zakładane na głowę]; etui na okulary; filmy wideo; filmy kinematograficzne; filmy do pobrania.
Usługi gier online; usługi w zakresie gier świadczone za pośrednictwem sieci komputerowych i światowych sieci komunikacyjnych; udostępnianie gier komputerowych on-line; udostępnianie gier za pośrednictwem systemów komputerowych; usługi gier oferowane w systemie on-line za pośrednictwem sieci komputerowej; udostępnianie gry komputerowej dostępnej w sieci dla użytkowników sieci; gry internetowe [niepobieralne]; informacje dotyczące rozrywki w postaci gier komputerowych udostępniane online z komputerowej bazy danych lub ze światowej sieci komunikacyjnej; udostępnianie w trybie on-line informacji związanych z grami komputerowymi i rozszerzeniami do gier komputerowych; produkcja filmów telewizyjnych i kinowych; seriale telewizyjne; udostępnianie filmów i seriali on-line; organizacja i prowadzenie imprez w celach rozrywkowych; organizowanie i prowadzenie w celach rozrywkowych pokazów, zawodów i ceremonii wręczenia nagród, gier, przedstawień; organizowanie i prowadzenie zawodów dla osób grających w gry wideo i dla osób grających w gry komputerowe; organizowanie zawodów gier komputerowych i wideo online dla grających w gry interaktywne; usługi w zakresie parków tematycznych i parków rozrywki; usługi centrów rozrywki i zabawy; usługi udostępniania interaktywnych miejsc do zabawy; organizowanie wystaw w celach kulturalnych lub edukacyjnych; usługi edukacyjne i szkoleniowe związane z grami komputerowymi i innymi formami rozrywki on-line; publikacje on-line, mianowicie czasopisma on-line zawierające informacje, wiadomości i komentarze w dziedzinie gier komputerowych.
Działanie ma prawdopodobnie na celu zabezpieczenie firmy przed tzw. copyright trollingiem oraz uniemożliwienie konkurencji tworzenia gier o bardzo podobnych tytułach, niemniej budzi niemałe wątpliwości w środowisku fanów. Niezależnie od intencji, rzeczywiście jest coś ironicznego w fakcie, że korporacja zastrzega jako znak towarowy słowo, które symbolizuje między innymi… walkę z korporacjami.
Źródło: euipo.europa.eu